Viime kesänä sain ilokseni kutsun kertausharjoituksiin,oli vitun hienoo päästä taas takas kassuille.Kesäkuun 7.päivä astuin Parolannummen porteista sisään,tai paremminkin olin pirssin takapenkillä,suht heikkohappisena, kun ajettiin porteista sisään.Siinä kävin heittämässä tuplaristeilyn Tukholmaan ennen kuin astuin taas Puolustusvoimien hallittavaksi.Ajettiin suoraan upseerikerhon eteen ja marssin sisälle,mulla oli ihan vitun siisti cowboy-asu päällä,botskilla oli kato sellaset Village People partyt.Stetson,bootsit,hapsuliivi ja sit ne vitun lerpakkeiset housut mikkä jätti koko hanurin paljaaks.

Eikun tiskille ja tilaus sen juottolan Martalle.Ei kerenny Kukkoa mulle antaa ku takaa kuulu,että mikäs vitun Brokeback Mountain rideri siihen tuli.Vittumaisen tuttu ääni...käännyin kattoon ja siinä jöpötti se vitun vääpelin paska mikä oli yrittäny kyykyttää mua alokasaikana ekasta päivästä lähtien...katoin sitä ja sanoin,että sinähän ne selän takana ratsastavat tunnistat vitun apina,etkä oo näköjään vieläkään löytäny ylempiarvosta upseeria kenen ratsastus-satulana olisit saanu ylennyksen.Meni paska hiljaseks...sit siitä pöydästä nousi joku eversti ja sano soittavansa sotilaspoliisit paikalle..mä sanoin,että josko toi vääpeli sit sais pamppua?Vääpeli otti jonkun ihme vitun karateasennon ja sillä meni silmät ihan viirulle...mä kysyin,että tolla katseellako sä pillua yrität....on tainnu olla hiljasta..täys rähinä siitä tietenki alko...vittu,tulihan kotonen olo.

Juottolan täti iski mulle Kukon naaman eteen ja sano,että talo tarjoo....

Kolme miestä piti vääpeliä tiukassa paketissa,huusin siitä ovelta sille,että tommonen lusikka-asento on varmaan sulle tuttua...laskin ilmoille vielä rectumissani latauksessa olleen sotahuudon vapauteen,vitunmoinen puhuri...paperitehtaan hajukin on siinä rinnalla ruusun tuoksua...

Päätin siirtyä kassuille.

Siellä oli päivystämässä joku nainen!Mä kysyin,että mistäs lähtien sotilaskodin tytöt on tuonu munkit kassuille,lisäsin vielä,että kyseisen neidon munkit oli kyl ihan vitun hyvä kokoset.Tää Mirkku pamahti ylös ja naama mun naamas kiinni huusi,että mikä vitun juoppo siinä hänen silmiensä edessä seisoo.Mä katoin,että sillä oli armeijan vermeet päällä ja alikersantin natsat hihois...

Kaivoin Viking-Line muovipussista mun sotilaspassin ja annoin sen tytöl..se luki sitä ja mä otin pari tuliaista.Sit se pyyteli anteeks ja teitittelikin vielä mua ja lause loppui sanoihin herra ylikersantti.Mä kysyin,että onko mun yksiö valmiina ja mihin aikaan on sauna..samal rappusista kuulu useemmatkin askeleet...se vitun vääpeli rynni sieltä sotilaspoliisien kans.

Se rupes käskyttään mua ja sano,että heillä on kovat piipussa...mä sanoin että olisit antanu poikien pamputtaa sua pidempään ni ei ois,vitun kullinkiusaaja!

Se sano mulle,että maahan vatsalleen ja kädet ja jalat levälleen..mä vastasin et vitun tasan tarkkaan en muuten mene...sä vitun perverssi kuitenkin tulisit ja yrittäsit uittaa tilhees muhun...nää sotilaspoliisit rupes nauraan.

Nyt tää vitun vääpeli huus jo noille poliiseillekin...raivos,että joutuvat sotaoikeuteen ja huusi jostain hyökkäysryhmittymistä sun muista..poliisit katto toisiaan ja samassa ne veti vääpelin maahan ja rautoihin. Tää vitun sotahullu oli ilmiselvästi tippunu kartalta,ei ollu enää kaikki muumit laaksossa.

Se makas siinä maassa ja kuola valu suusta..menin siihen sen viereen ja kuiskasin korvaan,että älä vääpeli huoli,mä pidän sun muijasta huolta sillävälin kun sä oot korjauttamas hissiäs,kato kaveria ei jätetä...sen silmät teki täyskierroksen sen päässä...ei tulis oleen ihan lyhyt reissu...

Sit siihen tuli komppanian päällikkö ja nää poliisit selitti sille tilanteen....

Tunnin päästä tästä,mä istuinkin taas taksista matkalla pois kassuilta.Mut oli ylennetty reservin vääpeliks ja mut oli pyydetty käymään viemässä sen latvalahon muijalle vähän infoo mitä sen ukolle tapahtu...ei ollu sekään päivä ihan hukkaan heitetty..UGH!