VR on ottanut ns.käänteisen vittuilun käyttöönsä laajaskaalaisesta repertuaarivarastostaan.Kesän aikana johtoryhmä on tehnyt kovan luokan värväyksiä aina siirtoikkunan takarajalle asti.Ykkösketjuun on saatu hankittua Kalkuttalainen raideliikennesuunnittelija,erikoisalanaan aikataulutus ja lippupalvelu,sekä Dr.Phillin kirjekurssilta valmistunut newagepsykologi,erikoisalanaan ajaa käänteinen vittuilu rahvaan sielun syövereihin.Wikileaksiltä vuotaneista tiedoista selviää,että kyseinen operaatio tunnetaan myös nimellä:"VR-Syndrooma".

Intialainen kiskovirtuoosi onkin saanut lyhyessä ajassa näkyvää jälkeä aikaiseksi.Lipunmyyntivitutus on lisääntynyt räjähdysmäisesti.Tämä entinen Bollywoodissa pornofilmeissä stunttina ja duppaajana työskennellyt,kastiton ja ajokortiton raideguru ajaa oman näköistä tietään kehittäessään suomen rautatieverkoston edistystä.Valitettavasti hänen näköisensä tie ei ole kaunis näky.Se on kuin näky,kun olet ryypiskellyt muutaman viikon ja liskon kanssa hikoillessasi näet tunnelissa valon,joka luojan kiitos osoittautuu junan etuvaloksi.Hetken päästä tajuat,että se on VR:n juna,joten se todennäköisesti jää sutimaan lehtien päälle,hajoaa pakkaseen tai vaihdevika seisauttaa sen ennenkuin se armahtavasti jyrää ylitsesi.Vahvat huhut vievätkin jo Kalkuttalaista kohti Ruotsia,missä on ongelmia hieman erilaisessa junaliikenteessä....

Kirjekurssilla poissaoloennätyksen tehnyt,Miamin huumepiireissä paronien kanssa pössyttelevä päälekuri,edustaa myös isojen poikien ryhmää.Puerto Ricolainen veri suonissaan virraten,hän on erikoistunut kieroilun kautta maksimaaliseen hyötyyn tähtäävistä,lyhyen tähtäimen suunnitelmistaan.Isolla rahalla hän kehittää keinon,millä uppoava laiva saadaan vielä tuottamaan viimeisetkin eurot omistajilleen.Tämä VR:n johtoryhmän aivot onkin kehittänyt käsitteen "VR-syndrooma"

Kyseinen syndrooma saadaan aikaiseksi sillä,että annetaan lippukassalla märässä tuulipuvussa palelevalle,kakkosluokan lippua odottavalle kakkosluokan kansalaiselle ennaltaehkäisevää käänteisvittuilua.Käytännössä siis lasketaan irti tieto siitä,että pian VR alkaa myymään lippuja eri hinnoilla,riippuen siis onko ruuhka-aika vai ei.Nyt tämä Tallinnalaisessa feikki Halti-asussaan värjöttelevä,bonusta filtterittömästi imevä reppana ei tiedä,pitäisikö olla raivoissaan vai rakastua uudestaan VR:ään.Juuri hänhän on se keskipäivällä matkusteleva,happy-hourien perässä houraillen reilaava kohderyhmäläinen.Rikastahan ei junassa näy,joten näin saadaan tuo ainoa valittava kansanryhmä hiljaiseksi.Nerokasta.Olemme VR-syndrooman ytimessä.

Ja kuin aamulla jääkaapista löytyväksi kylmäksi Kukoksi,kerrankin ripulittomaksi aamupaskaksi ja pisteeksi Ii:n päälle,koko tämä spektaakkelimainen show on ajoitettu täydellisesti syksyyn.Puiden ravistellessa lehtiään kiskoille,aamupakkasten viivyttäessä junia jne.Koko kahiseva kansa on kädet levällään suutelemassa VR:n liikkuvaa kalustoa.Päässä takoo vain ajatus osittaisesta hinnan alennuksesta.Hallelujaa,johtoryhmän kovan luokan satsaukset tulivat,näkivät ja lähtivät.

Kuten tämän päivän iltapäivälehdistä voitte lukea,kansalaiset ovat raivoissaan lipunmyynnin takkuilusta.Viimeistään illalla VR tiedottaa siitä,missä vaiheessa ovat suunnitelmat osittaisista lippujen halpenemisista.Huomenna päivälehdet pursuavat haastatteluja ihmisistä,jotka ylistävät VR:n edistyksellisyyttä ja uraa uurtavaa,rohkeaa ja uskaliasta uutta politiikkaa.

Koska en itse junia tarvitse,Haltiin en pukeudu,happy-houreja en metsästä,tupakkia en polta ja käänteisvittuiluun en usko,niin koen olevani oikeutettu kyseenalaistamaan VR:n palkkaamien asiantuntijoiden pätevyyden.Jos VR haluaa todellista apua markkinointiinsa,niin lähettäköön CV:nsä minulle.Luen sen läpi ja jos koen heidän olevan minulle oikeanlainen työnantaja,niin otan työn vastaan ehdottamallani palkalla.Koko strategia on jo päässäni valmiina.

Sähköpostini tukkeutumista VR:n johtoryhmän viesteistä odotellessani,otan muutaman Kukon ja sovittelen junankuljettajan asua päälleni.Kyseinen asu minulla oli käytössä ollessani muutaman kuukauden töissä entisen Jugoslavian alueella kolistelleessa,ykkösluokan kiskoliiturissa,se onkin jo toinen tarina,mutta voin sanoa,että veturimies heiluttaa(kin) aina vähintään kahdesti.